Ruotsin kansalta 1940

Ruotsin kansalta 1940

perjantai 7. helmikuuta 2014

Touhuilua, mukavaa semmosta

Saatiin tänään yllättäen kylään mun kummilapsi. Hän oli missannut koulusta päästyään bussin, joten hän tuli tähän odottamaan kyytiä kotiin. Oli kiva nähdä häntä, en ole taas hetkeen ehtinyt näkemään. Saatiin pariksi tunniksi eloa tähän huusholliin ja PALJON. Tassu sai ainakin liikuntaa, kun kummilapsi juoksi ympäri taloa ja koira tietysti perässä.

Koirat vahtivat, mitä jäbä duunaa

Kummilapsen lähdettyä mä aloin siivoomaan. Petrin isä tuli auttamaan Petriä rakennusmateriaalien lajittelussa. Petri ja mun pikkuveli kävivät hakemassa sohvat ja pesutornin. Meen isä kävi myös talolla pikaisesti. Kävin hänen kanssaan kaupassa, koska mulla ei ollut autoa käytössä (oma ei tällä hetkellä lähde käyntiin!!!)

Kun tulin kaupasta, aloin leipomaan. Ja voin kertoa, että ehkäpä vedin hiukan överiksi. En osannut päättää, mitä olisin leiponut, joten ... :D

Halusin koittaa tehdä macarons leivoksia. En ole koskaan ennen tehnyt niitä, joten olin varma, ettei niistä tule mitään valmista. Mutta yllätin itseni ja ne onnistu ihan ok ensimmäiseksi kerraksi. Ei niistä täydellisiä tullut mutta varmasti ihan syötäviä. Eikä niistä tullut läheskään yhtä hianoja, mitä kuvissa olen nähny. Huomenna kuulen tuomion niistä.

Jännitin luukun toiselta puolen, miten niiden käy...

Tässä lopputulos. Olis kai nää ollu paljon hianompia esimerkiksi vaaleanpunaisena :/ Mutta mun ensimmäiset Macarons leivokset <3 .. tästä on vain yksi tie ja se on ylös :D

Halusin tehdä myös masaliisaa, koska se ei voisi missään tapauksessa epäonnistua. Sitä on tullut tehtyä niin monta kertaa. Jotkut tietää sen nimellä mokkapalat.

Masaliisa

Noh, olihan mun pakko tehdä myös ihan perus korvapuusteja. En ollut aikoihin tehnyt pullaa, joten oli jo aikakin.

En tie, miten onnistuin tekemään oikein ylimegaeriöveri isoja korvapuusteja :D

Huomenna on tulossa äidin ja hänen miesystävän lisäksi myös mun pikkuveli ja eno viettämään laatuaikaa. Mun kummitäti, hänen miesystävä ja mun kummilapsi tulevat myös käymään. Eli väkeä on talo täynnä ja hyvä niin! Syöjiä on siis paljon :D

Bonuksena keittiössä hääräämisessä on mun mahtava esiliina :D Ei, se ei ole semmoinen, mikä muumimammalla on, vaan niin paljon mageempi! Ostin sen pari vuotta sitten Ruotsista <3

Esiliina Tre Kronor <3

Kun sain leivottua jatkoin siivoomista, koska keittiö oli aivan hirveen sotkuinen. Sen jälkeen laitettiin sohvat väliaikaisesti olohuoneeseen vaikka ne ostettiin takkahuonetta ajatellen. Mutta ei olla vielä haettu olohuoneen sohvia, joten siksi nyt näin. Myös matto pääsi olohuoneen lattialle. Ja arvatkaas kuka siinä oli heti?! Kuva kertoo kaiken...

"Mamma, älä ole minulle vihainen, koska hetken päästä tämä ei ole enää valkoinen" 

Tassu otti heti maton haltuun. Hän sopii siihen oikein hyvin <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti